Naše hodiny se v obou ročnících zaměřovaly hlavně na procvičování třetí osoby jednotného čísla – tedy on, ona, ono. U čtvrťáků máme v lekci emoční slovesa love, like, don’t like, takže jsem na zmíněnou třetí osobu musela vytáhnout svého plyšového hada a s dětmi začít syčet. Díky tomuto zvukovému vjemu si hada spojí se „s“ ve třetí osobě a po čase už nebudou zapomínat, že právě u těchto osobních zájmen je sloveso s příponou s, tedy loves, likes a doesn’t like. Hada jsme si i kreslili na tabuli, do sešitu, na tabulku na chodbě, no už to skoro vypadalo, že se nám angličtina mění v herpetologii 🙂 Páťákům jsem vymyslela story, jak jsem ráno, cestou do školy, našla na zastávce autobusu dva kufry. No a než je odnesu na Ztráty a nálezy, poslouží nám vytvořit profil osoby, která kufr ztratila. Růžový kufr = she, zelený kufr = he. Až věty děti dopsaly, společně jsme si je prošli. He reads books. She wears sunglasses. He eats sushi. She travels a lot. He has got a dog. She likes cooking. Atd. Vsadila jsem na zapojení emocí, což děti motivuje a tak se krásně zapojily. Tyto aktivity jsou sice časově náročnější, ale jejich velkou výhodou je, že jsou hodiny pro děti zapamatovatelnější. Iva Bartoňková