Společně jsme si opakovali volnočasové aktivity ve větách I like, I don’t like. Děti je ztvárňovaly i pantomimicky. Následně jsme správný slovosled vět trénovali pomocí lega. Anglický slovosled je totiž fixní a každé slovo má ve větě své místo. Díky legu si čtvrťáci gramatiku osahají a barevné rozlišení kostek jim i pomůže si slovosled lépe vizualizovat. Páťáci věty skládali do sázecí tabulky, kterou jsem nastříhala tak, aby představovala právě řádek jedné věty. No a skládání vět, rozstříhaných na jednotlivá slova, mohlo začít. Slovní zásobu jsme si opakovali pomocí Charlieho. On je totiž hlava děravá. Ví toho dost, má to kolikrát na jazyku, ale ne a ne si vzpomenout. Prostě všechno je on the tip of his tongue 🙂 Naštěstí jsou tu děti od toho, aby Charliemu pomohly si vzpomenout. Charlie jim ukáže svůj tip of the tongue a děti nekompletní frázi, kterou na něm má, dokončí. Poté co ji řeknou, vytáhnou jeho jazyk celý a frázi zkontrolují. A my, kromě pomoci Charliemu, docílíme toho, že si procvičujeme slovní zásobu zase trochu jinak. Iva Bartoňková