Ve čtvrtém ročníku jsme začali novou lekci, jejíž nosným tématem jsou zvířata a přídavná jména, a to zejména stupňování přídavných jmen. Pro tyto účely jsem dětem vyrobila spinner (točítko). Děti jím zatočí a přídavné jméno, které ve tvaru druhého stupně padne, děti použijí ve větě. Samozřejmě se porovnávala zvířata, takže jsme slyšeli, že hroch je tlustší než tygr, žirafa je vyšší než opice apod. Spojili jsme příjemné s užitečným, jelikož točivý pohyb vyvolává v mozku libé pocity. Proto mají děti tak rády kolotoče 🙂 Druhou hodinu jsme u zvířat ještě zůstali. Posloužila nám k naučení se předložek naproti, vedle a mezi. Děti si i zahrály na živé předložky a v prostoru se stavěli dle zadání. Vše proto, aby si předložky dokázaly lépe představit. No a poté jsme se zase vrátili ke zvířatům a na plánku ZOO jsme popisovali, kde se zobrazená zvířata nachází.

U páťáků stále pořádně procvičujeme sloveso mít. K tomu nám posloužil popis osob, jejich vzhled, barva vlasů, očí, jestli mají brýle nebo vousy atp. Obrázky jsme si i stříhali a věty psali do sešitu. A i na zvířata se dostalo, neboť na „mít“ jsme hráli i hru Já mám, kdo má? Já mám krokodýla, kdo má tučňáka? 🙂 Tato hra děti bavila a její výhodou je, že se dá hrát ve spoustě obměnách. Samozřejmě jsme pracovali i s učebnicí, ve které na nás čekal video příběh a děti si tak procvičily poslechové dovednosti zase trochu jiným způsobem. Podívejte se do galerie, jak nám to šlo. Iva Bartoňková